『Camelot, Realm of Noble Knights and Noble Arms』
Camelot, Realm of Noble Knights and Noble Arms
Field Spell
Once per turn, if a "Noble Knight" card(s) you control would be destroyed by battle or card effect,
you can destroy 1 Equip Card you control instead.
During your Main Phase: You can banish this card (until the next Standby Phase), and if you do,
place 1 "Noble Knights of the Round Table" from your hand, Deck, or GY,
face-up in your Field Zone, then you can Special Summon 1 "Artorigus" monster,
or add to your hand 1 "Noble Arms" card, from your Deck or GY.
You can only use this effect of "Camelot, Realm of Noble Knights and Noble Arms" once per turn.
Camelot, Realm of Noble Knights and Noble Arms
フィールド魔法
このカード名の②の効果は1ターンに1度しか使用できない。
①:1ターンに1度、自分フィールドの「聖騎士」カードが戦闘・効果で破壊される場合、代わりに自分フィールドの装備カード1枚を破壊できる。
②:自分メインフェイズに発動できる。このカードを次のスタンバイフェイズまで除外し、自分の手札・デッキ・墓地から「円卓の聖騎士」1枚を自分のフィールドゾーンに表側表示で置く。その後、自分のデッキ・墓地から「アルトリウス」モンスター1体を特殊召喚、または「聖剣」カード1枚を手札に加える。
アルトリウス側の聖騎士の強化が久しぶりに来ましたね。最近焔聖騎士ばっかりだったのもあって懐かしい。効果は円卓の聖騎士を採用する事で聖剣のサーチかデッキからアルトリウスを特殊召喚する効果。違うそうじゃない。アルトリウス側に必要なのは先行で使える強い着地点なんよ。サーチも嬉しいけど聖杯の継承+αが既にあるし肝心の魔女モンガンにアクセス出来ないのはちょっと・・
『SPYRAL Double Agent』
SPYRAL Double Agent
Effect
LV4/LIGHT/Fiend/ATK1400/DEF 600
If you have a "SPYRAL" card on your field or in your GY:
You can Special Summon this card from your hand to your opponent's field in Defense Position
(but it cannot be Tributed, nor be used as material for a Fusion, Synchro, Xyz, or Link Summon),
then both players reveal the top card of their Deck.
You can only use this effect of "SPYRAL Double Agent" once per turn.
All "SPYRAL" monsters on the field gain 500 ATK, also "SPYRAL Super Agent" on the field can attack directly.SPYRAL Double Agent 星4 光属性
悪魔族 ATK/1400 DEF/600
このカード名の①の効果は1ターンに1度しか使用できない。
①:自分フィールドまたは墓地に「SPYRAL」カードが存在する場合に発動できる。手札から相手フィールドに守備表示で特殊召喚する。その後、お互いのデッキの一番上のカードをめくる。この効果で特殊召喚されたこのカードはリリースできず、融合・S・X・L召喚の素材にできない。
②:自分・相手フィールドの「SPYRAL」モンスターの攻撃力は500アップし、「SPYRAL-ダンディ」は直接攻撃できる。
恐らく味方だった時のボルテックス。上振れで抱擁と拮抗ケア出来ていいんですか!?海外は確か強力なサーチ札である『SPYRAL-グレース』が禁止だったはずなのでいいと判断されたんでしょうか
『Time Thief Power Reserve』
Time Thief Power Reserve
Continuous Trap
Special Summon this card as a Normal Monster (Psychic/DARK/Level 4/ATK 1900/DEF 2500) (this card is also still a Trap),
then you can Special Summon 1 Machine "Time Thief" monster from your hand, Deck, or GY.
If you control an Xyz Monster(s) that has both a Spell and a Trap as material:
You can banish this card from your GY, banish 1 card on the field.
You can only use each effect of "Time Thief Power Reserve" once per turn.Time Thief Power Reserve
永続罠
このカード名の①②の効果はそれぞれ1ターンに1度しか使用できない。
①:こ発動後、通常モンスター(サイキック族・闇・星4・攻1900/守2500)となり、モンスターゾーンに特殊召喚する(罠カードとしても扱う)。その後、自分の手札・デッキ・墓地から機械族の「クロノダイバー」モンスター1体を特殊召喚できる。
②:自分フィールドに魔法カードと罠カードを素材に持っているXモンスターが存在する場合、墓地のこのカードを除外して発動できる。フィールドのカード1枚を除外する。
惜しい・・!永続罠じゃなければ。現状クロノダイバーで相手ターンにフィールドで発動する効果が強い機械族は存在しないのでお世辞にも使い勝手がいいとは言えないです(墓地で発動する効果はありますが普通に弱い)。相手ターンにエクシーズ出来るギミックがあれば罠を素材にしたクロノダイバーが出るので強いかも?ワンダーかフルアーマドエクシーズの出番か。まだまだブリガンダインにはお世話になりそう